woensdag 7 september 2016

dag 142: 7 september 2016 : 92kg

Vandaag voor de laatste opvolging van mijn dieet naar de Huisarts geweest.

Nog steeds gezond, nog steeds meer dan 40kg lichter.

En dat te danken aan, 

  • mijn gezin 
  • mijn familie
  • mijn collega's
  • mijn vrienden
  • de huisarts om het dieet voor te stellen en op te volgen
  • pronokal om een schitterend dieet opgemaakt te hebben
  • en mezelf om het vol gehouden te hebben.
Wat nu :

Ik wil nog gewicht verliezen, ik ben voor europese normen niet meer obees, maar heb nog steeds overgewicht. Dus mag er nog zeker wat af. Een bmi van 25  zie ik me niet halen.

Ik wil mijn maximum grens zetten op 90kg, dwz dat ik zeker daar 2kg onder moet wat een absoluut maximum geeft van 88kg. 

Ik zou hier willen zeggen 'THE END'

maar alhoewel mijn pronokal dieet stopt wil dat niet zeggen dat ik terug met mijn vorig eetleven verder ga. Ik moet voor de rest van mijn leven mijn eten in het oog houden.

Dat doe ik nu dankzij Fatsecret waar ik mijn calorietjes ingeef.

Dit heeft ook een eigenaardig gevolg. Volgens allerhande sites (enz) zou ik per dag tussen de 2800 en 3400kcal moeten eten als gezonde man van 56. 

Ik heb een maand mijn calorieën bijgehouden en mijn gewichtsverlies en kom voor mij op een calorieopname van 2300 als ik mijn gewicht wil behouden (en het kan waarschijnlijk nog iets minder zijn).

Weer een internet leugen doorprikt.

Naar nu stopt mijn dagelijkse opvolging, mogelijk kom ik nog hier nog wel eens  terug over een paar maanden om het vervolg op te geven




Geen opmerkingen:

Een reactie posten